I 2020 har styret i Gjesdal Bygdahus gjennomført 3 styremøter.
Under disse møtene har styret behandlet disse sakene:
- Ansvarsfordeling
- Parkeringsplass
- Drifts saker
- Investeringer
- Utleie av bygget
- Ansatte
- Vaskeansvarlige
- Brannvern, IK Internkontroll
- Vaktmesterordning
- 17. mai
- Vaskedagen
- Ryddedagen
- Nøkkelsystemet
- Markedsføring
- Økonomi
- Årsmøte 2020
Styret 2020 har bestått av:
- Leder: Kjetil Nedrebø, GBU
- Kasserer: Geir Oluf Hareland, GBL
- Styremedlem: Arne Eivind Bollestad, GBL
- Styremedlem: Suzann Pettersen, GBU
- Styremedlem: Valborg Sør-Reime Søyland, GBK
- Styremedlem: Liv Siqveland Borgersen, GBK
2020 har vært et spesielt år for alle og likeså for Bygdahuset.
Vi kan ikke skrive en årsmelding uten å nevne at Covid 19 har påvirket både driften og utleien av Bygdahuset.
Huset har periodevis stått tomt, men tross alt har utleiga vore god!
Den tradisjonelle 17. mai feiringen der hele bygda samles ble avlyst. Istedenfor laget styret for Bygdahuset en Spleis. Dvs en virtuell feiring der folk kunne støtte Bygdahuset med å kjøpe f.eks en virtuell pølse eller kaffi for kr 150,-. Dette ble en suksess og det ble samlet inn hele kr. 19 734,-.
En annen konsekvens som har kommet av årets smittetiltak var at Blinkfestivalen ikke kunne arrangere sitt vanlige løp fra Ålgård sentrum. De flyttet derfor ut til Gjesdal Bygdahus og hadde 9. august 2020 et flott løp herfra, hvor løperne gikk en runde om Ravndal, Lomeland, Lima og tilbake til Gjesdal. Dette ble en flott TV-sending som gav god reklame for både Gjesdalbygda og Bygdahuset.
En stor positiv overraskelse som skjedde i 2020 var at Gjesdal Bygdahus mottok en pengestøtte fra Gjesdal Avløysar og Rekneskapslag på kr 420 000,-!! Pengene var del av Gjesdal Avløysar og Rekneskapslag sin gevinst etter salget av Gjesdal Regnskap til Tveit Regnskap.
Pengesjekken ble overlevert til styreleder Kjetil Nedrebø under en seremoni på Lura Turistheim på Ålgård 2. des 2020.
Pianoet i kjellerstova og oppe på scenen er blitt stemt av pianostemmer Kjetil Laland i 2020.
Det er kjøpt inn 2 stk. trådløse pinne-mikrofoner.
Vaskedagen var 1. februar og ryddedagen var 4.mai.
Enn stor takk til: utleieansvarlige Tore og Merili Høyland, vaskeansvarlige, og til alle som har deltatt på dugnad på rydde og vaskedager.
Mvh
Styret